Monday 5 March 2012

Sukaneka PASTI Kawasan Paya Besar Meriah


Ahad, 4 Mac 2012

Sukaneka Tahunan PASTI Kawasan  Paya Besar Berlangsung meriah di Padang berhadapan dengan Pasti Al Aman di Taman Makota aman. Pasti yang terlibat adalah Pasti Al Aman selaku tuan rumah, Pasti Al Hidayah, Pasti An Nur dan Pasti Al Mukmin. Sebanyak 5 acara telah dipertandingkan iaitu lari dalam guni, bawa bola pingpong dengan sudu, isi air dalam botol, lari bersama pundi kacang dan tarik bola dengan gelung rotan.


Sukaneka ini telah dikendalikan oleh 12 orang ahli Nisa' Paya Besar. Pelajar yang terlibat adalah seramai 220 orang terdiri daripada pelajar lelaki dan perempuan 4, 5 dan 6 tahun manakala guru-guru yang terlibat seramai 13 orang. Acara bermula pada pukul 9.00 pagi setelah pelajar-pelajar, guru dan ibubapa berkumpul di padang. Program dimulakan dengan perasmian oleh Ustaz Tarmizi Yahya selaku penaung PASTI Kawasan Paya Besar.



Selain daripada acara yang dipertandingkan untuk pelajar Pasti, ibubapa juga diberikan peluang untuk bersukan dimana dua acara dipertandingkan iaitu lari dalam guni dan mengisi air dalam botol untuk orang dewasa. Untuk kanak-kanak yang berumur 3 tahun kebawah pula diberikan peluang untuk acara berebut gula-gula.


Selain acara sukan, program ini juga dapat memperkenalkan dan mendekatkan masyarakat kepada pertubuhan yang terlibat terutamanya Nisa' Kawasan Paya Besar. Selain itu, untuk menekankan aspek kesihatan secara keseluruhan, pihak penganjur juga menyediakan pemeriksaan kesihatan Percuma yang dikendalikan oleh doktor pakar yang didatangkan khas untuk program ini.


Pada Jam 4 petang, acara berakhir dengan Pasti Al Hidayah menyandang gelaran juara keseluruhan dalam sukaneka kali ini.Hadiah-hadiah telah disampaikan oleh TYDP Paya Besar Ustaz Tarmizi Yahya . Diharap acara seperti ini dapat diteruskan lagi pada masa akan datang.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dynamic Glitter Text Generator at TextSpace.net
Photobucket

NISA’ berhasrat untuk menjalin hubungan akrab dengan pelbagai pihak seperti kementerian, agensi kerajaan, media serta NGO dalam usaha NISA’ untuk berkhidmat kepada masyarakat.


MISI NISA'

NISA' berhasrat melahirkan generasi yang mengagungkan agama, mencintai ilmu & berakhlak mulia. Misi NISA' ini akan tercapai melalui program-program yang dirancang dengan teliti, disemai dengan kasih sayang, dan disampaikan dengan penuh keikhlasan.


KEAHLIAN NISA'

Wanita berusia 15 - 40 tahun


SLOGAN NISA'

Slogan NISA' ialah "Penghubung Generasi Muda" atau "Connecting Youth", menggambarkan kesungguhan NISA' untuk menyatukan generasi muda melalui pendekatan bersepadu dalam usaha meningkatkan kualiti kehidupan masyarakat.

Dynamic Glitter Text Generator at TextSpace.net
Photobucket
PRESIDEN:
Pn. Nur Aishah Sulong
(Contact No: 0139535916)

NAIB PRESIDEN:
Pn. Nurul Mukminah Yusof
(Contact No: 01111009240)

SETIAUSAHA:
Pn. Nurussolehah Yusof
(Contact No: 01119324325)

TIMBALAN SETIAUSAHA:
Pn. Nor Hafsah Muhammad Noor

PEGAWAI KEWANGAN:
Pn. Wan Normayani

EXCO UNIT PEMBANGUNAN INSAN (UPI):
Pn. Fatimah Az-Zahra M.Yahaya

EXCO UNIT PENDIDIKAN & KERJAYA (UPK):
Cik Sakinah Abdul Aziz

EXCO UNIT KAUNSELING & KEBAJIKAN (UKK):
Pn. Siti Zuhaidah

EXCO UNIT KESENIAN & SUKAN (UKS):
Pn. Hayati Ibrahim

EXCO UNIT NISA' NEWS & NETWORK (3N):
Cik Norasyikin Safieny